Köpvillkor
Köpvillkor – StorCase
Kontakt
Önskar du komma i kontakt med oss? Mejla hej.kundservice@gmail.com med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så återkommer vi så snart som möjligt.
1. Om StorCase
Dessa villkor gäller för köp på www.storycase.se och avser produkten StoryCase™ samt tillhörande tillbehör/tjänster.
2. Beställning & orderbekräftelse
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till den e-postadress du angivit. Bekräftelsen innehåller uppgifter om beställda produkter, priser samt fakturerings- och leveransadress.
Om något är fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss på info.storycase@gmail.com.
3. Leverans
Våra normala leveranstider är 5–12 arbetsdagar. Beställningar lagda på helger skickas tidigast nästkommande måndag.
Vid hög belastning hos fraktbolag kan förseningar uppstå utanför vår kontroll – vi ber om förståelse för detta. Om försening uppstår utan att vi meddelat dig om förlängd leveranstid, kontakta hej.kundservice@gmail.com.
Observera: Som privatimportör kan du bli debiterad tull och/eller moms beroende på fraktflöde och landets regelverk.
4. Priser
Samtliga priser anges i SEK och inkluderar 25 % moms.
Vi reserverar oss för prisjusteringar orsakade av leverantörsändringar, uppenbara feltryck eller felaktig information och kan vid behov korrigera priset.
5. Ångerrätt (14 dagar)
Du har enligt lag 14 dagars ångerrätt från den dag du mottog varan.
5.1 Så använder du ångerrätten
-
Meddela oss skriftligen på hej.kundservice@gmail.com att du ångrar köpet. Ange namn, adress, e-post, ordernummer samt vilka varor returen avser.
-
Skicka tillbaka varan omedelbart och senast inom 14 dagar efter ditt ångermeddelande.
-
Du står för returfrakt och ansvarar för att varan kommer tillbaka i gott skick. Skicka väl emballerat och – där det är möjligt – i originalförpackning.
-
Vid värdeminskning (t.ex. använd eller skadad produkt) förbehåller vi oss rätten att göra avdrag motsvarande värdeminskningen.
5.2 Begränsningar i ångerrätten
Ångerrätten gäller inte för:
-
Produkter som av hälso- eller hygienskäl är förseglade och där förseglingen brutits.
-
Ljud-/bildupptagningar där förseglingen brutits.
-
Specialtillverkade eller personligt anpassade produkter.
-
Tjänster som fullgjorts efter ditt uttryckliga samtycke om att ångerrätten avstår.
-
Varor som snabbt kan försämras (t.ex. livsmedel).
-
Lösnummer av tidningar/tidskrifter.
Mer information om lagstadgad ångerrätt finns hos Konsumentverket.
5.3 30 dagars garanti – endast oöppnade paket
Utöver ångerrätten erbjuder vi en 30 dagars garanti på StoryCase™ som gäller endast för oöppnade och obrutna förpackningar. Garantianspråk görs via hej.kundservice@gmail.com och ska inkludera ordernummer och bilder på obruten förpackning. Vid godkänd retur står kunden för returfrakt.
6. Reklamation (fel på vara)
Vi kvalitetskontrollerar alla produkter innan leverans. Om din produkt ändå är skadad eller felaktig åtgärdar vi detta i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning.
-
Viktigt: Kontakta alltid oss på hej.kundservice@gmail.com för godkännande innan du returnerar en reklamation.
-
Ange namn, adress, e-post, ordernummer och felbeskrivning (gärna med bilder/video).
-
Kan vi inte avhjälpa felet eller leverera en likvärdig vara återbetalar vi enligt lag. Vid godkänd reklamation står vi för returfrakt.
-
Vi kan neka reklamation om produkten inte bedöms felaktig enligt lag. Vi följer beslut från Allmänna Reklamationsnämnden (ARN), se arn.se.
7. Ansvarsbegränsning & Force Majeure
Vi ansvarar inte för indirekta skador som kan uppstå till följd av produkten.
Vi ansvarar inte för förseningar/fel orsakade av händelser utanför vår kontroll (Force Majeure), t.ex. arbetskonflikt, brand, krig, myndighetsbeslut, störningar hos leverantör eller fraktbolag.
Vi reserverar oss för produktförändringar utförda av leverantör som ligger utanför vår kontroll.
8. Produktinformation, bilder & illustrationer
Vi gör vårt bästa för att visa produkter korrekt. Vissa bilder är illustrationer och kan avvika från slutligt utseende beroende på skärm, ljus och upplösning. Smärre färg-/utseendeavvikelser kan förekomma.
9. Recensioner & användargenererat innehåll
Recensioner på www.storycase.se kan komma från våra egna kunder samt från andra webbplatser som säljer samma produkt.
För att värna kunders integritet kan vi – när det behövs – redigera, omformulera eller pseudonymisera namn och andra icke-väsentliga personuppgifter, utan att ändra den sakliga kärnan i omdömet. Vi förbehåller oss rätten att moderera innehåll enligt våra riktlinjer.
10. Cookies
Vi använder cookies enligt lagen om elektronisk kommunikation. Cookies kan krävas för grundläggande funktioner och analys. Du kan i din webbläsare välja att blockera cookies, men vissa funktioner kan då sluta fungera. Läs mer hos Post- och telestyrelsen.
11. Personuppgifter (GDPR)
När du handlar hos StorCase behandlar vi dina personuppgifter enligt GDPR.
-
Personuppgift: all information som direkt eller indirekt kan kopplas till en fysisk person.
-
Vilka uppgifter lagrar vi? För att hantera din order och kundtjänstärenden lagrar vi för- och efternamn, adress, telefon, e-post, IP-adress samt köphistorik.
-
Lagringstid: så länge det finns rättslig grund (t.ex. avtalsuppfyllelse eller bokföringsskyldighet).
-
Rättslig grund: vid köp – avtal; marknadsföring – samtycke.
-
Delning av uppgifter:
-
Betalleverantör (t.ex. Klarna): namn, adress, e-post, telefon och – vid faktura – personnummer.
-
Fraktbolag (t.ex. PostNord): namn, adress samt e-post/mobil för avisering.
-
Nyhetsbrev (t.ex. Klaviyo): namn och e-post för utskick vid samtycke.
-
-
Dina rättigheter: tillgång till registerutdrag, rättelse, radering (med lagstadgade undantag, t.ex. bokföringslagen), dataportabilitet och invändningsrätt.
-
Säkerhet: vi använder branschstandarder såsom SSL/TLS och lämpliga tekniska och organisatoriska skyddsåtgärder.
Personuppgiftsansvarig: StorCase – kontakt via info.storycase@gmail.com.
12. Ändringar av villkoren
Vi kan uppdatera dessa villkor när som helst. Den senaste versionen publiceras på www.storycase.se. Ändringar gäller från publiceringsdatum.
13. Tvist & lagval
Kan en tvist inte lösas i dialog med vår kundtjänst kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) på arn.se. Bor du i annat EU-land kan du använda EU-kommissionens plattform: http://ec.europa.eu/consumers/odr
Tvister rörande tolkning eller tillämpning av dessa villkor avgörs enligt svensk lag.
Genom att genomföra köp på www.storycase.se accepterar du dessa köpvillkor.